Eugéne-Melchior de Vogüé, ‘’La Thessalie. Notes de Voyage’’, Revue des deux mondes

Δεν τα περιέγραψα εκ νέου, έχοντας την ευκαιρία να μιλήσω γι’ αυτά σ’ αυτό το μέρος και να διηγηθώ το παράξενο ταξίδι όπου ο ασθενής ανυψώθηκε μεταξύ ουρανού και γης μέσα στο δίχτυ από τους μοναχούς. Αξίζει να εστιάσουμε την προσοχή σε καλλιτέχνες που διέσχιζαν τις ελληνικές επαρχίες φέρνοντας εικόνες απαράμιλλου ενδιαφέροντος στο μοναστήρι του Αγίου Βαρλαάμ. Η αρμονία και η αφθονία αποχρώσεων, οι αριστοκρατικές και αγνές παρουσίες των σωμάτων, ή έκφραση των προσώπων, όλα αυτά μας μεταφέρουν σε μια σύγχρονη τέχνη του ‘’Πανσέληνου από τις Καρυές’’. Σε ένα μικρό εκκλησάκι προσκολλημένο στη δεξιά πλευρά της εκκλησίας, διαβρωμένο από το χρόνο, δύο συνθέσεις σπάνιου ενδιαφέροντος υπάρχουν ακόμη: ‘’Το όνειρο του Ιακώβου’’, γνήσιο grotesque σχέδιο, ‘’Το δείπνο του άσχημου πλουσίου’’: ένας χοντρός θεράπων ιατρός παρακάθεται ανάμεσα σε ένα κορίτσι και έναν ιππότη, ενώ ένας ζητιάνος παλεύει με έναν σκύλο κανίς για ψίχουλα κάτω από το τραπέζι. Αυτά τα πρόσωπα είναι ενδεδυμένα με βενετσιάνικα κοστούμια του 15ου αιώνα και πρόκειται για ένα ανεκτίμητο τεκμήριο της τάσης της πραγματικής τέχνης των Βυζαντινών. Δίπλα, η Παναγία περικυκλωμένη από γυναίκες είναι η μόνη σχεδιασμένη με στοιχεία από κάρβουνο (ζωγράφου), με μια άψογη σιγουριά και φυσικότητα. 

{flike}


Δημιουργία ιστοτόπου ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ